فایل ورد word مقاله بررسي تطبيقي شاخصههاي مصرفگرايي غربي و الگوي اسلامي مصرف دارای 36 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد word مقاله بررسي تطبيقي شاخصههاي مصرفگرايي غربي و الگوي اسلامي مصرف کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد word مقاله بررسي تطبيقي شاخصههاي مصرفگرايي غربي و الگوي اسلامي مصرف،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد word مقاله بررسي تطبيقي شاخصههاي مصرفگرايي غربي و الگوي اسلامي مصرف :
تعداد صفحات : 36
مصرفگرایی به معنای اصالتدادن به مصرف در جوامع سرمایهداری برای پوشش تولیدات انبوه سرمایهداری از یکسو و از سوی دیگر برای تأمین آزادیهای فردی بیشتر و دستیابی به هویتی مستقل شکل گرفت. از این رو این پدیده نه به عنوان امری مذموم و مطرود بلکه پذیرفتنی و ضروری برای حیات اقتصادی اجتماعی جوامع تلقی میشود. شواهد زیادی نشان میدهد مردم کشورهای دیگر با ارزش ها و هنجارهای مختلف از جمله ایران نیز چنین الگویی را برای زندگی اجتماعی اقتصادی خود برگزیدهاند. اما از نقطهنظر آموزههای اسلامی، مصرفگرایی و ابعاد و شاخصههای آن میتواند به عنوان یک پدید مستحدثه مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد تا درک صحیحی از آن در میان مردم و نخبگان شکل گیرد. از اینرو در این مقاله اولاً شناسایی شاخصههای دقیق این پدیده به روش توصیفی- تحلیلی با بهکارگیری آثار اندیشمندان و متفکران غربی و ثانیاً تطبیق این الگو با شاخصههای متناظر با آن در الگوی اسلامی مصرف که منطبق بر اصول، قواعد و آموزههای اسلامی استخراج شدهاست، مسئل اصلی تحقیق است که پاسخ به آن میتواند برای سیاستگذاری اصلاح الگوی مصرف، دلالتهای سودمندی ارائه بخشد و جامعه را به اقتصاد و فرهنگی پیشرو، پویا و مقاوم نزدیکتر سازد. یافتههای مقاله نشان میدهد در چندین حوز مفهومی نظیر آزادی، استقلال، منزلت اجتماعی، رشد اقتصادی، زیستمحیط، عدالت اجتماعی و... افتراقات جدی میان دو الگو وجود دارد که الگوی اسلامی مصرف اگر بهکار بسته شود ضمن حذف بسیاری از پیامدها و آثار سوء مصرفگرایی غربی، مزایای ادعایی آن و بلکه امتیازاتی دیگر را به دنبال خواهد داشت.
