فایل ورد word تاثير قصه هاي قرآني در تدريس درس مطالعات اجتماعي بر رفتار جامعه-يار دانش آموزان دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد word تاثير قصه هاي قرآني در تدريس درس مطالعات اجتماعي بر رفتار جامعه-يار دانش آموزان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد word تاثير قصه هاي قرآني در تدريس درس مطالعات اجتماعي بر رفتار جامعه-يار دانش آموزان،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد word تاثير قصه هاي قرآني در تدريس درس مطالعات اجتماعي بر رفتار جامعه-يار دانش آموزان :
سال انتشار : 1397
تعداد صفحات : 9
چکیده مقاله:
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر استفاده از قصه های قرآنی در تدریس درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم بر رفتار جامعه یار دانش آموزان است. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه دانش آموزان پایه پنچم هستند که به گزارش اداره آموزش و پرورش 3895 نفر است. تحقیق حاضر از حیث هدف، کاربردی و از حیث ماهیت داده ها، توصیفی و تحلیلی و از نظر کنترل محقق بر متغیرهای تحقیق نیمه تجربی می باشد. حجم نمونه آماری با توجه به روش تحقیق شامل 30 نفر از دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی به روش در دسترس انتخاب شدند و ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه رفتار جامعه یار و ابعاد آن شامل رفتارهای نودوستانه، رفتارهای اجتماعی مناسب ، تکانشی عمل کردن ، اطمینان داشتن، رابطه با همسالان بوده است. که در دو گروه کنترل و آزمایش 15) نفر - 15 نفر) جای گرفتند. نتایج فرضیات نشان می دهد که استفاده ازقصه های قرآنی برای رفتارهای نودوستانه ،رفتارهای اجتماعی مناسب ، تکانشی عمل کردن ،اطمینان داشتن و برای رابطه با همسالان تاثیر گذار بوده است. بی تردید آموزش رفتارهای جامعه یار دانش آموزان، زمینه بسیار مهمی برای کار با دانش آموزان با نیازهای ویژه آموزشی است. باید به خاطر سپرد که آموزش دادن رفتارهای جامعه یار در کلاس، ارزش محدودی دارد . رفتارهای جامعه یار را باید تا جایی که ممکن است در موقعیت های طبیعی آموزش داد، همچنین برای تضمین اینکه دانش آموزان پیامهای واضحی را درباره ی رفتارهای اجتماعی قابل قبول و غیرقابل قبول دریافت کنند، لازم است تمامی مربیان مدرسه و والدین دانش آموزان با اهداف برنامه های آموزش رفتارهای جامعه یار موافق باشند، آن ها را درک کرده و به طور مستمر تقویت کنند.
